Köpvillkor

Om företaget

Vibe Sensation AB
Organisationsnummer: 559272-6243 

Adress

Vibe Sensation AB
Tellusborgsvägen 84
12637 Hägersten
+46736841461

Alla produktpriser som visas på vibesensation.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms, men inte frakt. Alla priser är dagspriser.

När du handlar hos vibesensation.se ingår du avtal på svenska.

Betalning

Vibe Sensation accepterar betalning med:
– Betalkort: VISA, Mastercard och Maestro
– Klarna faktura och delbetalning

Vid kortbetalning så reserveras pengarna på ditt konto vid köptillfället, men dras först när dina varor skickas ut från vårt lager.

När du handlar och betalar via vår hemsida, sparar vi enbart de upplysningar som behövs för att kunna leverera din beställning. Vi kan inte lämna ut din kortinformation, dra beloppet flera gånger, eller liknande.

Vi använder cookies bl.a. för att ge dig en bättre köpupplevelse och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra. Läs mer om GDPR här.

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för att betala inom 14 dagar finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt online. 

Originalförpackningen ska skickas med och den ska vara oskadd. Vi rekommenderar att du alltid returnerar dina paket med spårbar frakt, så att du vet vart det befinner sig.

Av hygieniska skäl förfaller ånger- och returrätten på intimprodukter om du öppnar produktförpackningen. Dvs. du förlorar din returrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälsomässig eller hygienisk grund inte är lämpliga att returnera. Varor som inte är för intim användning kan du öppna och inspektera, om du kan returnera dem i samma skick och i samma antal som vid mottagandet. Returrätten förfaller också om du använder varan på ett sätt som uppenbart väsentligt förminskar dess värde.

Varans skick när du returnerar den

Om varan (intimvaror undantagna) är öppnad eller testad utöver vad som beskrivs här ovanför, räknas den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får delar eller inget av köpesumman krediterad. Hur mycket pengar du får tillbaka beror på varans handelsmässiga värde. 

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du har betalat in till oss. Om varan har sjunkit i värde till följd av din hantering, dras motsvarande belopp av från köpesumman.

Om du utnyttjar din ångerrätt krediterar vi dig kostnaden för de returnerade varorna utan onödiga dröjsmål, och senast 14 dagar efter att vi har mottagit varan i retur. Återbetalningen görs via samma betalningsmetod som du använde när du genomförde transaktionen, om inget annat har avtalats.

Varorna returneras till:

Vibe Sensation AB
c/o Vapify
Scheelegatan 5
112 23 Stockholm

Vi tar ej emot paket som skickats med postförskott eller efterkrav. Du står själv för frakten, när du returnerar en vara. Vi rekommenderar att du använder dig av en spårbar fraktmetod, eftersom du ansvarar för paketet tills dess att vi har mottagit varorna i retur på vårt lager. Vi lämnar inte ut returfraktsedlar.

Reklamation

Vibe Sensation erbjuder dig 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen. Gäller omfattande brister som konstateras vid normal användning av produkten. Det innebär att du antingen kan få din vara reparerad, utbytt, eller få ett prisavdrag, beroende på den aktuella situationen.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador och slitage som direkt eller indirekt har uppstått på grund av oaktsamhet, felaktig användning, bristande underhåll, våld eller icke-auktoriserat ingrepp.

Reklamation rörande fel och brister ska meddelas till Vibe Sensation inom rimlig tid, efter att felet eller bristen har uppdagats eller borde ha uppdagats. Vänligen kontakta kundtjänst, och bifoga eventuella bilder, videor eller annan dokumentation som påvisar felet eller bristen. Vi återkommer sedan med instruktioner.

Om du upptäcker fel/brister på en vara, ska du reklamera varan till oss snarast.

Vid fel, brister eller ev. utebliven leverans ber vi dig kontakta oss:

Mail: info@vibesensation.se
Telefon: +46736841461
Adress: Vibe Sensation, Tellusborgsvägen 84, 12637 Hägersten.

Observera att Vibe Sensation inte accepterar paket skickade med postförskott eller efterkrav.

Vid en reklamation har du som utgångspunkt rätt att få din köpta vara ersatt med en motsvarande produkt.

Leverans

Vibe Sensation levererar varor med PostNord. Leverans sker till mottagaren så fort som möjligt efter beställning. Korrekt leverans förutsätter dock att PostNord upprätthåller sin del av leveransavtalet. Om det uppstår förseningar hos PostNord kommer motsvarande försening att uppstå i leveransen till dig som slutkund.

Alla leveranser skickas med PostNord och frakten kostar 39 kr. Beställer du för över 700 kr är frakten till PostNord postombud gratis. Leveranstiden är den förväntade leveranstid som PostNord har uppgett.

Tänk på att du som kund alltid har rätt att häva ett köp och få pengarna tillbaka, om det uppstår dröjsmål med leveransen. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats. Det gäller både beställningar i fysiska butiker och på nätet. Om du vill häva köpet på grund av dröjsmål, har du rätt att få dina pengar tillbaka inom 14 dagar.

Köpvillkoren uppdaterades senast 2020-11-30.

Standardblankett för ångerrätt

(Denna blankett ska bara fyllas i och returneras tillsammans med produkten om ångerrätten åberopas)

Till:
Vibe Sensation AB
c/o Vapify
Scheelegatan 5
11223 Stockholm


Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten för det köp jag ingått angående följande varor/tjänster:
___________________________________________________________________

Beställt den: _______________________________ 

Mottaget den: _______________________________

Konsumentens namn: ____________________________________________________________________

Konsumentens adress: ___________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: _________________________________________ 

Datum: _________________

Missa aldrig ett erbjudande

Ta del av vårt nyhetsbrev och alla kittlande kampanjer.

Varukorg
Scroll to Top